Fokus 73
Dec 2019
–
Sprogskam blandt flersprogede børn og voksne
• Af Line Møller Daugaard, Docent I Sprogpæ Dagogisk Praksis Ved Læ Reruddannelsen I Aarhus, via University College
Integrationssuccesen
• Af Hans Lassen, Ph.d., Konsulentfirmaet Sisyfos
KIT- KvindeIndsats på Tværs
• Af Anne Sigaard, Cand. Phil., Underviser I Dansk Som Andetsprog Ved Sprogcentret Holstebro.
Sprogbehov på arbejdspladsen
Organisering af et aktivt samarbejde mellem virksomhed og danskundervisning
• Af Ellen Bertelsen, Underviser I Dsa, Aof Sprogcenter Nordvest
Sprog og arbejde
– hvad ved vi om kursisters dansksproglige behov?
• Af Anne Holmen, Center for Internationalisering og Parallelsproglighed, Københavns Universitet.
Ordblindhed
– en funktionsnedsættelse, der skal tages højde for i undervisningen
• Af Kristine Andersen ([email protected]) og Dorthe Luccat ([email protected]).
Danskuddannelse for udlændinge: En privat opgave eller et offentligt ansvar?
• Af Jac Ob Gjelstrup, Underviser, Holstebro Sprogcenter
Hvilke kompetencer skal fremtidens underviser have frem mod 2030?
• Af Fremtidsforsker Marianne Levinsen Cand.scient.pol. www.fremforsk.dk
Digitala resurser – med fokus på lärande
• Af Ivana Eklund, Lärare I Svenska För Invandrare,sverige
