Fokus 73

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.

Dec 2019

Sprogskam blandt flersprogede børn og voksne
• Af Line Møller Daugaard, Docent I Sprogpæ Dagogisk Praksis Ved Læ Reruddannelsen I Aarhus, via University College

Integrationssuccesen
• Af Hans Lassen, Ph.d., Konsulentfirmaet Sisyfos

KIT- KvindeIndsats på Tværs
• Af Anne Sigaard, Cand. Phil., Underviser I Dansk Som Andetsprog Ved Sprogcentret Holstebro.

Sprogbehov på arbejdspladsen
Organisering af et aktivt samarbejde mellem virksomhed og danskundervisning
• Af Ellen Bertelsen, Underviser I Dsa, Aof Sprogcenter Nordvest

Sprog og arbejde
– hvad ved vi om kursisters dansksproglige behov?
• Af Anne Holmen, Center for Internationalisering og Parallelsproglighed, Københavns Universitet.

Ordblindhed
– en funktionsnedsættelse, der skal tages højde for i undervisningen
• Af Kristine Andersen ([email protected]) og Dorthe Luccat ([email protected]).

Danskuddannelse for udlændinge: En privat opgave eller et offentligt ansvar?
• Af Jac Ob Gjelstrup, Underviser, Holstebro Sprogcenter

Hvilke kompetencer skal fremtidens underviser have frem mod 2030?
• Af Fremtidsforsker Marianne Levinsen Cand.scient.pol. www.fremforsk.dk

Digitala resurser – med fokus på lärande
• Af Ivana Eklund, Lärare I Svenska För Invandrare,sverige

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.