Fokus

Fokus 72

Juni 2019

Rapport fra en sprogskole
• Af Monika Kallan, Underviser og Pm, Sprogcenter Sjællamd

Dansk og job
– en fælles opgave for jobcentre og sprogcentre
• Af Anna Ballan, Specialkonsulent I Kl.

Mod en mere LGBT-inkluderende DSA-undervisning
• Af Lea Beliaeva Bander, Underviser I Dansk Som Andetsprog, Ia Sprog

Miljøundervisning på sprogskolen
• Af Anja Nielsen, Aof Job & Dansk, Varde

Virksomhedsdansk på Sprogcentret Holstebro
• Af Anni Kamstrup, Lærer, Modultester og Virksomhedskoordinator

Barselscafé på sprogskolen
– er helhedstænkning i praksis
• Af Julie Anna Vitali, Jane Nielsen og Marianne Zeeberg Lund, Køge Kommune.

FVU vs. Danskuddannelsen – anno 2019
• Af Michael Nørregaard, Partner Danskuddannelsen Aps

”Mere virksomhedsrettet danskuddannelse til voksne udlændinge”
– en meget kompleks sprogdidaktisk størrelse
• Af Elina Maslo, Forsker, Konsulent og Underviser Ved Studio – Exciting Language Learning, Gæstelektor Ved Letlands Universitet, [email protected]

Er det godt at blande sprogene sammen?
– Et blik på translanguaging fra et læringsperspektiv
• Af Helene Thise, Lektor, Københavns Professionshøjskole.

Læringsfestivalen i Bella Center
• Af Mette Augustesen og Jane Kristine Nielsen, Undervisere På Cdi.

Den 14.nordiske alfabetiseringskonference i Helsingfors den 3-5. april
• Af Ebba Charlotte Rye og Isabella Ising, Pædagogisk Udvalg, Uddannelsesforbundet.

Rim og remser
– inspiration fra en folkeskole
• Af Zig-zak B Zachrau.

Skriv et svar