Fokus

Fokus 68

Juni 2017

Arbejdsopgaver
– pædagogiske opgaver
• Af Michael Svendsen Pedersen, Lektor Emeritus, Roskilde Universitet

God praksis i den beskæftigelsesrettede sprogundervisning på Danskuddannelse 1
– undervisning i grundlæggende litteracitet
• Af Peter Villads Vedel, Cand. Phil., Pædagogisk Konsulent I Siri, Dansk og Beskæftigelses og Koordinator for Nordisk Alfaråd, Som Er Et Fagligt Netværk Under Nvl, Nordisk Ministerråd.

A story with a unwritten ending
– Bruk av apper og nettressurser på Ipad ved Voksenopplæringen i Sandvika
• Af Elisabeth Bergander, Underviser Ved Voksenopplæringssenteret I Bærum, Norge

Exploring the digital literacy practices of Rojan, a newly arrived Syrian refugee
• By Stefan Vo Llmer, Ph.d. Student, School of Education, University of Leeds

Grundläggande litteracitetsundervisning i samspel med arbetspraktik och jobb
• Av Qarin Franker, Fd, Universitetslektor I Svenska Som Andraspråk, Göteborgs Universitet

From context to text
Language awareness and verbal reasoning of non-literate adults
• By Jeanne Kurvers, Tilburg University, Netherlands

Tekstbånd og inferenser
– om at undervise i aktiv sprogforståelse i læsning
• Af Martin Hauerberg Olsen, Adjunkt På Sprog- og Læseområdet Ved Professionshøjskolen UCC

Læringsfestivalen i Bella Center
• Af Ane-sofie Hegelund Og Jane Kristine Nielsen, Undervisere På CDI

Syriske flygtninges motivation for at lære dansk
• Af Simone Mark Würtz, Underviser På Lærdansk Herning

Transformativ Læring og Knowledge Clips i danskuddannelserne
• Af Tove Rasmussen, Vuf, Voksenuddannelsescenter Frederiksberg.

Hvorfor vil Støjberg uddanne dansklærerne dårligere?
• Af Juni Arnfast Söderberg, Lektor Ved Ku

Det ska’ vi ka’!
Et indlæg i debatten om uddannelsen til underviser i dansk som andetsprog
• Af Kristine Rode Larsen, Underviser Sprogcenter Midt

Skriv et svar