Fokus 75
Dec 2020
–
Professionel relationskompetence
– hvorfor og hvordan
• Af Louise Klinge og Line Rønn Shakoor
Intersproglig analyse af danskfagligt skriftligt arbejde
– med henblik på afdækning af den enkelte elevs udviklingspotentiale og den fremadrettede undervisningsplanlægning
• Af Heidi Muhlig Schwerin, Dansk Som Andetsprogsunderviser og Vejleder
Kærlighed i pandemiens tid
• Af Lise Heidemann Andersen, Underviser, Spea
Peer Practice og V-PAL
– En ny måde at skabe kvalitet i undervisningen
• Af Anne Charlott E Petersen, Udviklingskonsulent, Vifin
Sprogmakker
– en ny app
• Af Susanne Toft og Kirsten Aagaard Andersen, Undervisere, Cdi, Køge
App og succeskriterier til mundtlig sprogudvikling
• Af Tina Bollerslev, Underviser
Et Sprogcenter under transformation …
• Af Mette Krog, Underviser, Sprogcentret Holstebro
Kunstig intelligens
– en ven du ikke vidste du havde
• Af Thomas K. Hansen, Chefkonsulent, Videnscenter for Integration, Vejle Kommune.
Den digitale DU1’er
• Af Katrine Flytkjær Holm og Mie Kjær, Undervisere, Sprogcenter Midt I Horsens.
Hvordan arbejder man målrettet med udtale?
• Af Maja Groth, Studerer Dansk Som Andetsprog Ved Aarhus Universitet og Underviser Ved Ia Sprog
Online undervisning på DU1 start
• Af Anne Offersen, Underviser, Sprogcentret Holstebro
Den digitale omvæltning
– håndteret med et didaktisk refleksionsværktøj
• Af Sara Risum Pedersen, Sprogkonsulent Ucplus Dansk og Jakob Bang Termansen, Teamleder Ucplus Dansk